Veelgestelde vragen

Algemeen

Kan ik de producten van Meuq Design ergens in het echt bekijken?

Als je de producten van dichtbij wilt bekijken snappen we dat, je kunt met ons een afspraak maken door contact met ons op te nemen via de contactpagina om langs te komen in onze studio of bij een van onze retailers.

 Hoe worden jullie producten gemaakt?

Onze producten maken wij zelf. We hebben een eigen werkplaats met verschillende machines waar wij onze producten ontwerpen, produceren, assembleren en verpakken. Onze producten worden met name gemaakt middels onze lasersnijder.

Lasersnijden is een zeer nauwkeurige snijtechniek waardoor wij heel precies producten kunnen maken in serie. Daarnaast gaat er weinig tot geen materiaal verloren door het slim 'nesten' van te snijden onderdelen. Voor meer informatie bezoek ons maakbedrijf www.studiocuttingedge.nl

Zijn de producten van Meuq Design duurzaam?

Wij streven ernaar een zo duurzaam mogelijke keten te handhaven als het gaat om onze producten vanaf materiaal productie tot aan levering bij jou aan de deur. Wij werken samen met diverse partijen waar wij restmaterialen afnemen die anders worden weggegooid. Zo hoeven er minder nieuwe grondstoffen worden gebruikt en minder afval gecreëerd. 


Wij maken gebruik van een productietechniek die laag in energieverbruik is en houden rekening met het slim en zo klein mogelijk verpakken van onze producten met zo min mogelijk plastic. 

Hoelang garantie heb ik op mijn product?

Wij hanteren de Europese richtlijn voor garantie met een periode van twee jaar bij normaal gebruik. 

Betaling en verzending 

Ik heb zojuist een bestelling gedaan maar wil deze toch annuleren, hoe doe ik dat? 

Toch een verkeerde keuze gemaakt? Dat kan natuurlijk, geen probleem! Neem contact met ons op via ons contactformulier dan lossen we het op.

Wanneer komt mijn bestelling binnen?

Na bestelling en betaling ontvang je een track and trace code van de gekozen bezorgservice. Heb je niets ontvangen? Neem dan even contact met ons op via ons contactformulier. Wij streven ernaar om het product zo spoedig mogelijk naar u toe te sturen. Vaak ontvangt u het product al binnen 24 uur, als u voor 15:00 besteld. De uiterlijke verzendtijd is 3 werkdagen.

Retournering 

Het product dat ik heb besteld is niet het product dat ik heb besteld, wat moet ik doen? 

Onverhoopt is er waarschijnlijk wat mis gegaan met de bestelling. Neem contact met ons op via ons contactformulier dan lossen we het op.

Het product dat ik heb besteld is toch niet zoals ik had verwacht of is niet naar wens, kan ik het product terug sturen?

Het kan zijn dat het product toch niet zo is als verwacht, ook al doen we er alles aan om het product zo eerlijk en goed mogelijk via onze website te presenteren. Neem voor het terugsturen contact om via onze contactpagina voor de retourinstructies. We kunnen alleen producten retournemen die onbeschadigd en ongebruikt zijn binnen 14 dagen.

Het product is onvolledig aangekomen in de verpakking, er zijn onderdelen kapot. Wat nu?

Onverhoopt is er een onderdeel niet meegestuurd. Controleer de product handleiding daarom goed alvorens het product wordt geïnstalleerd. Blijkt er inderdaad iets te missen? Neem dan contact met ons op via onze contactpagina, dan lossen we het verder met je op.

Vragen over producten:

Verlichting armaturen

Worden de armaturen met lichtbron geleverd?

Omdat de voorkeur voor het type verlichting, de verlichtingssterkte en lichtkleur per persoon verschilt. Worden onze armaturen standaard zonder lichtbron geleverd tenzij anders vermeld. Wij raden altijd aan om gebruik te maken van LED lichtbronnen vanwege het zuinige energiegebruik. 

Zijn de lampen dimbaar?

Onze lampen worden zonder dimschakelaar geleverd tenzij anders vermeld. Als het gaat om hanglampen kunnen deze via een eventuele muurdimmer worden gedimd. Houdt er rekening mee dat de lichtbron die u in het armatuur stopt dimbaar is. Toch een lamp dimmen? Kijk dan naar op afstand dimbare lichtbronnen van bijvoorbeeld Philips Hue, deze lampen hebben een geïntegreerde dimmer die via bluetooth aan te sturen is.

Bevatten de lampen een schakelaar?

Onze lampen bevatten standaard een vloer of snoerschakelaar op uitzondering van hanglampen tenzij anders vermeld.

Zijn de armaturen geschikt voor halogeen lampen?

De meeste lampen zijn geschikt voor 230 volt halogeenlampen, dit raden wij echter af in verband met het hoge energieverbruik van deze soort lampen.

Hoe zet ik mijn lamp in elkaar?

In de verpakking vind u een handleiding of qr-code naar een handleiding van het product op onze website. Komt u er toch niet uit? Neem dan contact met ons op.

Zijn de lampen energiezuinig?

De armaturen die wij leveren bevatten een standaard ce gekeurde stekker, fitting en schakelaar. De energiezuinigheid hangt van de soort lichtbron af die u in het armatuur stopt. Wij raden aan om LED lampen te gebruiken.

Kattenhuizen & dieren producten

Zijn de kattenhuizen geschikt voor andere dieren zoals konijnen, cavia's of kleine honden?

De kattenhuizen zijn voornamelijk bedoelt voor katten, echter een dier ter grootte van een kat of kleiner kan prima gebruik maken van het betreffende kattenhuis.

Hoe kan ik het kattenhuis het beste schoonmaken?

De meeste van onze kattenhuizen zijn gemaakt van hout, soms in combinatie met stof. Wij behandelen het hout van tevoren zodat het beter tegen vuil, stof en vocht kan. Voor het schoonmaken kunt u voor de volgende materialen de volgende adviezen opvolgen:

Hout: Neem het hout af met een licht vochtige doen en wat water en eventueel zeep. Droog af met een droge doek. Ander speciaal schoonmaakmiddel geschikt voor hout is ook aan te raden.

 

Textiel (Vilt e.d.): Zuig het velt uit met een stofzuiger. Haal hiervoor eerst het betreffende deel los van het kattenhuis.  U kunt het beste de stof buiten uitkloppen. Voor vlekken kunt u met een natte doek en wat lauwwarm water en zeep de vlekken er uit wrijven. Stop de textiel niet in de wasmachine en gebruik geen heet water.

 

Kan ik de stof van het kattenhuis in de wasmachine doen?

Nee, wij raden het af om het textiel in de wasmachine te doen.

Hoe zet ik mijn kattenhuis in elkaar?

In de verpakking vind u een handleiding of qr-code naar een handleiding van het product op onze website. Komt u er toch niet uit? Neem dan contact met ons op.

 

Klokken

Maken de klokken geluid?

Wij maken gebruik van zowel tikkende als stille klokken afhankelijk van het product. Staat er niet bij dat het een stille klok betreft? Dan is het waarschijnlijk een klok die geluid maakt (getik).

Hoe kan ik de klok ophangen?

De klok kunt u ophangen met de bijgeleverde ophanghaak die u aan de achterkant kunt bevestigen.

Is er een batterij bij de klok inbegrepen?

Wij leveren standaard geen batterij bij de klok.

 

Overige vragen

Ik zou graag een product in een andere kleur of materiaal willen hebben zoals het op jullie website staat, is dit mogelijk?

Wij staan altijd open voor nieuwe suggesties. Neem contact met ons op via het contactformulier om te kijken wat we voor je kunnen betekenen.